نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: انواع موتور سیکلت

  1. #1

    • Offline

    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,385
    تشکر
    62
    تشکر شده 145 بار در 127 ارسال
    نوشته های وبلاگ
    1

    New انواع موتور سیکلت

    چندین خبر جدید براتون آماده کردم که عبارت اند از :
    ۱ ) موتور سیکلت هندا ۱۵۰ سی سی تک سیلندر ساخت هندوستان (!) وارد شد !

    موتور مذکور با نام هندا کوپه ۱۵۰ سی سی وارد شده و از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه موتور سیکلت های خود هند است طوری که فرم کلی موتور و طرح چراغ جلو و عقب و چرخ ها وخیلی ابعاد دیگه این موتور سیکلت آدمو در نگاه اول یاده آپاچی ساخت تی وی اس میندازه که باید گفت جالبه ولی انجین آن هندا است و این کجا و آن کجا ؟! (هر چند ساخت هند باشد ...)
    بله .... بالاخره شرکت کویر این موتور سیکلت هارو که ساخت هند هستند و البته برند هندا رو دارند توانسته وارد کند و میشه گفت به این شکل یک رقابتی رو با رقیب اصلی خودش یعنی شرکت فارس موتور که اونم وارد کننده موتور سیکلت های باجاج هند هست در حال شکل گرفتن است و این خود جای امیدواری دارد چراکه نهایتا رقابت سازنده این دو کمپانی موتور سیکلت سازی در ایران از بعد کیفی به نفع خریداران نهایی یعنی همون ملت است که میتوان امیدوار بود با این روند دیگه تا چند سال آینده شاهد ورود هر موتور سیکلت غیر استانداردی به کشورمون نبوده و از این لحاظ یک انقلاب کیفی در سطح محصولات موتور سیکلتی به وقوع خواهد پیوست ..... البته تمام اینا در گرو این است که این رقابت سازنده باشد و البته شرکت های جدیدی با کیفیت های برتر وارد صحنه شوند که من به شخصه این امید رو دارم .







    ۲ ) موتور سیکلت جدیدی نیز در رده ۱۲۵ سی سی از هندا توسط همون کویر وارد شده که دارای ظاهری مانند هندا ویو است ولی انصافا ویو بسیار زیبا تر بود . در هر صورت این موتور سیکلت آتو-کلاچ نیز دومین موتور وارد شده هندا از طرف گروه موتور سیکلت سازی صنعتی کویر است .
    این موتور هم میتونه جایگزینی شایسته برای ویو و دوستداران طرح های ویو باشه که کمی به قول معروف نازک نارنجی اند و حوصله کلاژ گیری رو ندارند! و فقط دنبال یه موتور سیکلت کم دردسر هستند





    ۳) یادتون هست قبلا گفته بودم ممکنه تولید ۱۸۰ سی سی چراغ گرد متوقف بشه ؟؟
    اما اینطور نشده و با توجه به تقاضای خوب این طرح شرکت فارس تصمیم گرفته به تولید این مدل ادامه بده البته با کمی تغییرات در طراحیش که اونو کمی مردن تر بکند . هر چند این تغییرات جزیی اند و مانند اضافه کردن فلاپ هایی در قسمت هایی مانند طرفین باک و نیز تغییر جنس گلگیر ها مشابه گیگیرهای پالس و چندین مورد دیگر .
    اما مجموعا موتور سیکلت از نظر انجینی همان ۱۸۰ سی سی و با تکنولوژی های باجاج باقی مانده و از نظر کارایی همانند رده های پیشین خود است .

    اخبار جدیدی بود امیدوارم مورد توجهتون قرار گرفته باشد
    ضمنا اینرم بگم پست آینده من به احتمال زیاد راجع به همون هندا کوپه ۱۵۰ سی سی
    ( Honda Unicorn (Coupe) 150 cc ) خواهد بود که لیاقت یک پست تخصصی رو خواهد داشت






    ضمن تسلیت سالروز شهادت مولای عزیزمون حضرت علی (ع) امیدوارم امشب همه در پناه این عزیز مورد مرحمت قرار بگیرند ...

    و اما مطلب اصلی :
    سوالات زیادی در مورد تفاوت های بین رده های مختلف موتور های باجاج از من شده بود تا اینکه تصمیم گرفتم با جدول زیر که به صورت بسیار دقیق و واضح تهیه شده به سوالات این دوستانمون پاسخ بدم
    این جدول از سایت معتبر ویکیپدیا گرفته شده و تصمیم گرفتم اینجا به نمایش بزارم تا سوالات دوستان عزیزمون رو از جنبه وجوه تمایز و افتراق بین چنتا ازتولیدات باجاج که در کشورمون هم هست رو خودتون ملاحظه بفرمایید ...




    Pulsar 135 2010 Pulsar 150 DTS-i 2010 Pulsar 180 DTS-i [Ceased in 2009] Pulsar 200 DTS-i [Ceased in 2009] Pulsar 220 DTS-Fi 2010 Pulsar 220F DTS-i 2010 Pulsar 220S DTS-i Power (bhp) 13.5 14.09 17 18.2 20 21.04 21.04 Torque (N·m) 11.4 12.8 14.22 17.98 18.7 19.12 19.16 Wheelbase (mm) 1325 1330 1345 1345 1350 1350 1350 Weight (kg) 122 143 147 147 150 152 148 Top Speed (km/h) 115 116 125 135 140 144.5 145


    دیگه خود جدول نمایانگر همه چی هست دیگه اگر هم انگلیسی نمی دانید معادل فارسی متغیر های اندازه گیری شده را هم به ترتیب از بالا عبارت است از :
    قدرت (بر حسب اسب بخار )
    تورک ( بر حسب نیوتن بر متر )
    فاصله بین دو چرخ ( همون طول موتور )
    وزن ( بر حسب کیلوگرم )
    و آخری هم نهایت سرعت ( بر حسب کیلومتر بر ساعت )


    امیدوارم تابستونو که دارای گرمای زاید الوصوفی هم شده رو تا به امروز به خوبی گذرونده باشین .
    این فصل بهترین زمان استفاده از موتور سیکلت به عنوان وسیله نقلیه کم خرج و بسیار کارا در این هوای گرم و ترافیک وحشتناک خیابون هاست که از این جهت واقعا به موتور-سوار یه حال اساسی میده البته و صد البته با رعایت کامل قوانین ...



    این عنوان جدید که برای این پستم انتخاب کردم تلاشیست جهت اطلاع رسانی از نحوه عملکرد پالس ۲۲۰ سی سی من بعد گذشت حدود ۶ ماه از مدت کارایی موتور .
    واما متغیر های اساسی :

    شتاب : پالس ۲۲۰ به خوبی و در همه شرایط چه سر بالایی چه سرازیری شتاب خودشو حفظ کرده و از این بابت کاملا قانع کننده بوده است .

    نهایت سرعت ( تاپ اسپید ) : به شخصه با رعایت کامل قوانین و مقررات و با کلاه ایمنی تونستم در حالت دراز کش روی موتور به محدوده سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنم هرچند احتمالا کمی بیشتر نیز جاداشت و این تستو به تازگی انجام دادم که تقریبا موتور کامل آب بندی شده است

    لرزش فلاپ : از این بابت نیز کاملا بر خلاف پیش بینی ها که گفته میشد فلاپ به لرزه می افتد مصون است و کمترین لرزشی نداشته است

    ترمز گیری و لنت ها : از نظر ترمز گیری کاملا عالی و بی نقص است اما لنت های چرخ عقب به همین سرعت در حال تمام شدن هستند و این یه پون منفی است هر چند حدودا تا کنون ۳ هزار و خورده ای بیشتر نرفته است و البته قیمت لنت های فابریک نیز کمی بالاست که شاید مصداق ضرب المثل خوردن خربزست !

    نور دهی و سیستم روشنایی : حقیقتا عالی اند . ال ای دی های هشدار دهنده و چراغ های جلو و راهنما ها به خوبی انجام وظیفه میکنند و مجموعه ال ای دی های چراغ خطر عقب نیز همگی سالم اند ( یه نکته : هرگز روی سیستم روشنایی موتورتون خصوصا روی بخش چراغ خطر عقب به طور مستقیم آب نریزین چرا که بسیار حساس اند و ممکنه آب به درون آنها نفوذ کنه و از اونجایی که سیستم چراغ خطر به صورت یکپارچه است جهت رفع سوختگی لامپ ها باید کل مجموعه چراغ خطرو بخرین که کاملا جیبو تیغ میزنه ! بهتره جهت تمیز کردن این قسمت ها از پارچه های نخی و تمیز مرطوب استفاده شود ... حالا خود دانید!! )

    مصرف سوخت : متعادل بوده و حدود ۲ لیتر و خورده ای میباشد که با ۲۲۰ سی سی حجم انجین کمی قابل توجیه است

    به صورت خلاصه :

    کارایی موتور طی این ۶ ماه هیچ تغییری نمی کند . تمام بخش ها به خوبی انجام وظیفه میکنند اما در بخش هزینه های مصرفی موتور نیاز به لنت چرخ عقب در این مدت کم کمی تامل برانگیزه به غیر از این مورد از سایر لحاظ جواب خوبی پس داده اند




    اینم یه عکس از پالس ۲۲۰ من :
    راستی دقت کردین چقدر شبیه خفاشه ؟؟ این عکس خفاش خشک شده رو هم خودم گرفتم . خداییش از نظر آیرو دینامیک کلی خیلی به ظاهر خفاش ها نزدیکه ...










    شاید برای اوندسته از یاران قدیمی کمی تعجب آور شده که چی شده جدیدا این همه پست دارم میدم ؟
    باید خدمت این دوستان عرض کنم که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده غیر اینکه برای لیسانس تهران قبول شدم (!) و حالا راحت تر از قبل میتونم براتون مطلب بزارم .

    من هیچوقت شمارو تنها نخواهم گذاشت و این وبلاگ با شما هر روز توسعه یافته تر از قبل خواهد شد فقط ممکنه گه گاهی بنا به دلایلی وقت نکنم تند تند آپ کنم ولی من هستم ....

    چنتا خبر جدید براتون آماده کردم :


    ۱ ) همون طور که ممکنه بیشتر شما ممکنه بدونین تولید هندا ویو ۱۲۵ سی سی که چند سالی بود توسط خط تولیدیش تو تیزرو ساخته میشد حدود چند ماهی هست که جمع شده و این باعث شده این موتور که قبلا با قیمت حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان فروخته میشد در بعضی جاها به قیمت ۳ میلیون و چند صد تومن فروخته بشه که واقعا واقعا خیلی خریدش زور داره ! ضمنا موتور ایکس سی دی ۱۲۵ سی سی هندا هم که اونهم با ویو تولید میشد نیز از دور تولید خارج شده و تا حدی که دیگه صفرش هم گیر نمیاد .


    ۲) موتور های هیوسانگ ۲۵۰ سی سی ریسی که ساخت کره هستند و پلاک هم شده اند وارد بازار شده اند این موتورها از همون خانواده هیوسانگ که دارای موتورهای تریل هستند بوده و میتوان انتظار داشت کیفیت خوبی هم داشته باشند البته قیمت بسیار بالایی دارند و تقریبا معادل قیمت خرید اتومبیلی مثل پراید هستند !!! و این نشون میده که این موتورها نمیتونن خیلی بازار خوبی برای خودشون تو ایران دست و پا کنند چون هر کسی قادر به خریدشون نیست .


    ۳)بنا به گفته ای غیر رسمی قراره که خط تولید پالس ۱۸۰ معمولی (چراغ گرد) به زودی جمع شده و تمرکز تولید روی مدل های جدید باجاج نظیر ۲۰۰ و ۲۲۰ بشه . هر چند به نظر من این مدل ۱۸۰ معمولی چون کم خرجه میتونست حالا حالاها تولید بشه و بازار خوبی هم داشته باشه . البته هنوز رسما اعلام نشده و در صورت اعلام رسمی به اطلاعتون خواهم رساند

    فعلا همین




    تا پست بعد

    یا علی




    پست جنجالی اینبار به موتور سیکلتی اختصاص داره که از هر لحاظ تونسته رقبای هم رده خودشو از میدان به در کنه و به قدری ضریب استاندارد آلایندگی زیست محیطی و کاهش میزان صدای انجین و اگزوز با وجود حجم زیادش بهینه است که تونسته به شایستگی استاندارد یورو 2 رو ازآن خودش کنه و بز مزیت های بی نظیر خودش بیافزاید

    این موتور سیکلت زیبا موتوری است از خانواده موتورهای خوش ساخت کارخانه ای معتبر با نام باجاج که در رده موتورهای سری پولسار قرار گرفته و از نظر حجم انجین فعلا بالاترین رده رو به خودش اختصاص داده است.





    اسم این موتور در ایران عزیزمون با نام عامه پالس 220 شناخته شده و در رده جهانی و بین المللی اسم این موتور باجاج پولسار 220 DTS-i یا همون (( Bajaj Pulsar 220cc DTS-si ))
    شناخته شده و تولید آن از سال 2009 شروع شده و با حدود یکسال و اندی تاخیر به بازار های موتور سیکلت ایران توسط گروه صنعتی فارس راه یافته است

    لازم است که بگم خداییش این گروه تو وعده هاش راجع به واردات این موتور سیکلت ها صادق بوده و به عنوان مثال گفته بودند این موتور سیکلت از فروردین 89 وارد بازار خواهد شد که همین طور نیز شد و در مورد موتور های دیگر نیز مانند اکسید 125 و 135 و سایر رده های تولیدی نیز به همین ترتیب وارد بازار شده است

    کیفیت موتور سیکلت های ساخت باجاج به حدی است که میتوان آنرا یا موتورهایی از سایر برندهای معتبر مقایسه کرد و همون طور که قبلا هم گفته بودم این موتورها تحت لیسانس شرکت معتبر موتور سازی کاوازاکی ساخته شده و این خود نشان دهنده عزم باجاج برای ورود به بازارهای دنیا و شناخته شدن هر چه بیشتر به عنوان یک برند استاندارد جهانی برای علاقه مندان به موتور سیکلت است




    شرکت باجاج بنابر اعلامی که هنوز رسما تایید نشده اعلام کرده که با تولید پالس 220 ( پولسار 220 ) به طور انبوه قصد جایگزین کردن آنرا با پولسار 200 داشته که در آینده خط تولیدی آنرا جمع خواهد کرد چراکه این مدل به اصطلاح دموده شده و نیاز به تغییراتی برای هر چه استاندارد تر شدن داشته که نهایتا باتولید نسل 220 سی سی آن این تغییرات رو اعمال کرده است همانند ارتقای شتاب و کاهش میزان آلاینده ها و .... .




    موتور سیکلت پالس 220 از نظر رده کلاسی ظاهری در رده موتورهای استریت فایتر یا همون
    ( Street-Fighter ) قرار گرفته که در واقع ترکیبی ظاهر موتورهای سوپر اسپرت و موتورهای خیابانی بوده که از این بابت خیال خریدار را از هر دو بابت یعنی هم داشتن ظاهری زیبا هم کم دردسر راحت می کند

    این موتور زیبا با داشتن فلاپی مستحکم و اصولی در قسمت جلوی خود بر خلاف موتورهای رده های قبلی باجاج بازهم آیرودینامیک تر شده و در نتیجه آن ضریب مقاومت آن در برابر هوا کاهش یافته و به موجب آن باعث کاهش زمان شتاب گیری و از ان مهم تر کاهش زیادی در میزان حجم سوخت مصرفی شده و از این بابت نسبت به رده های قبلی خود بسیار بهبود یافته تر است








    خصوصیات :
    باجاج پالس 220 با حجم انجینی 220 سی سی واقعی از لحاظ همخوانی حجم مندرج در نام خود با حجم منردج در انجین کاملا تطابق داشته و کاملا صادق است . چرا میگم کاملا صادق است ؟ چون پالس 200 سی سی با نام 200 سی سی فروخته میشد و میشه در صورتی که حجم واقعی آن که در زیر انجین موتور قابل بازخوانی است 198 سی سی واقعی است ! و همین طور الی آخر





    دارای سیستم جرقه زنی 2 تایی ( 2 شمعی ) بوده که تکنولوژی منحصر به فرد باجاج است که باز هم سبب کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب شده و ایده بسیار جالبی است هرچند که در سایر موتور سیکلت های تولیدی این کارخانه نیز اعمال میشود

    از دیگر خصوصیات چشمگیر آن میتوان به دیسکی شدن ترمز عقب و جلو اشاره کرد که حاکی از آن است که شمارو کاملا از بابت ترمز گیری در شرایط حساس ایمن می کند هر چند که بنابر مهندسی انجام شده روی این موتور میزان اثر بخشی ترمز دیسکی عقب آن نسبت به ترمز دیسکی جلو آن با سطح فشار ثابت به طور محسوسی کاهش یافته است که عوام تصور می کنند این یک عیب تلقی میشود و به همین دلیل پس از مدتی به گارانتی مراجعه کرده و از این بابت گلایه میکنند !
    در حالی که طبق بررسی اینجانب مشخص شد که این امر بدلیل افزایش ضریب ایمنی در شرایط ویژه همانند لغزندگی سطح جاده بوده تا در صورت ترمز گیری شدید چرخ عقب سر نخورد و تعادل موتور سیکلت از دست موتور - سوار آن خارج نشود و این نکته بسیار بسیار ریزی بوده که در طراحی این موتور سیکلت توسط تیم استاندارد در نظر گرفته شده است !!!!




    از دیگر خصوصیات پالس 220 علاوه بر موارد فوق میتوان به طراحی سیستم کاهش دهنده صدای اگزوز اشاره کرد که از این بابت نیز اعصاب موتور-سوار آن و سایر افراد آسوده بوده (( و همانند موتورهای کیپس 2 زمانه کاوازاکی و سی جی های معمول اعصاب ملت تیلیت نشده !!!! )) و آرامش لذت بخشی رو حتی در سفرهای طولانی با آن به شما القا میکنه که این خود از اصول اساسی راندن صحیح موتور سیکلت است (( فراغت اعصاب ))

    و اما ...
    خصوصیات بارز ظاهری :
    اولین و جالبترین سیستم اضافه شده به این موتور سیکلت زیبا و استاندارد سیستم نور دهی با لامپ های پریزماتیک است . لامپ های پریزماتیک ( منشوری ) ایده بسیار نوین و تحولی در سیستم نور دهی موتور سیکلت های مدرن به شمار رفته و شمارو قادر میسازند تا با همون لامپ های 50 یا 60 واتی تکی موتور سیکلتتون نوری معادل کل چراغ های روشن شده 1 خودرو به همراه پروژکتورهای روشن شده اش تولید کنید !!!!!!




    شاید هیچ کدوم از شما اینو باور نکنید یا آنرا کمی اغراق آمیز بپندارید اما اگه خودتون مثل من دیده باشین متوجه این امر شگفت انگیز خواهید شد . این سیستم بسیار بسیار مفید از نمونه موتورهای اسپرت و سوپر اسپرت جدید کارخانه هندا الگو برداری شده و روی این موتور باجاج فعلا به طور انحصاری نصب شده است .





    از دیگر ویژگی های این ابر موتور میتوان به داشتن کمک های گازی نیترو عقب اشاره داشت که بسیار ضربه گیری خوبی داشته و علاوه بر این سیستم در این موتور از سیستم آنتی شوک
    ( Anti -Shock ) نیز استفاده شده که فایده نهایی آن برای موتور-سوار سواری ای بسیاربسیار نرم تر خواهد شد که این خود از بروز بیماری هایی نظیر کمر درد و بیماری های مرتبط با آن بطور کلی صیانت مینماید

    همچنین ویژگی عالی روغن خنکی نیز علاوه بر خنک شوندگی توسط جریان هوای آزاد نیز برای آن تعبیه شده که در شرایط گرم شدن بیش از اندازه انجین شروع به کار نموده و با رادیاتور روغن خود دمای انجین را خنک و متعادل مینماید .




    ویژگی های خاص :

    علاوه بر موارد ذکر شده در پالس 220 میتوان به زین دو تیکه آن اشاره نمود که همانند موتورهای سوپر اسپرت بوده و محدوده معینی برای موتورسوار و ترک آن قایل شده است

    سیستم هوشمند کنترل موتور سیکلت نیز برای این موتور در نظر گرفته شده که وظیفه آن نمایش دیجیتالی میزان سرعت بر حسب کیلومتر بر ساعت بر روی صفحه دیجیتال سرعت سنج و نیز نمایش دیجیتالی میزان سوخت و ... و سایر مراقبت ها نظیر کنترل دمای انجین و ..... است

    راهنمای پالس 220 بصورتی است که پس از دور زدن همانند راهنمای 1 خودرو به محض صاف شدن هدایت فرمان به طور اتوماتیک خاموش میشود و از این بابت نیز ویژگی بسیار مفید و جالبی است همچنین در صورتی که بیهوده راهنما رو روشن کنید و نپیچید سیستم هوشمند پس از مدت 1 دقیقه انتظار در صورت عدم اقدام به دور زدن نیز راهنما را اتوماتیک وار خاموش خواهد کرد



    ویژگی های نظیر بوق 2 تایی با صدای بلند / دکمه نور دهی پس ( نور دادن مقطعی ) / شیشه دودی فلاپ جلو برای دراز کشیدن روی موتور در سرعت های بالا و دیدن ادامه مسیر از توی آن / باکی با ظرفیت سوخت گیری 16 لیتر ( به همراه حدود 3 لیتر بنزین زاپاس ) / چراغ ال ای دی هشدار دهنده قرار گرفتن موتور در وضعیت جک پایی (Side-stand) / چراغ ال ای دی هشدار دهنده کمبود سوخت / چراغ ال ای دی هشدار دهنده روشن بودن راهنمای طرفین / و از همه مهمتر روشن شدن لامپ های مخصوص به دکمه های رو موتور در شب با روشن کردن لامپ ها از سایر ویژگی های این ابر موتور زیباست که توضیح هر قسمت نیاز به زمان زیادی داره و تجربی باید دید .





    کنسول :

    کنسول پالس 220 که بعضا با نام پالس شتابی هم اسم برده میشه دارای تفاوت زیادی با دوستان باجاج هم کلاس خود نیست و تقریبا همانند کنسول پالس 200 یا 180 اسپرت از نوع دیجیتالی است
    با این تفاوت جزیی که فونت شماره های منردج در روی دور سنج کنسول نیمه دیجیتالی اون کمی جذاب تر شده و طوری قرار داده شده که از سایه ایجاد شده توسط فلاپ دودی برای خود سایبانی ایجاد کرده تا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگرفته و به موجب آن جذابیت خود را حفظ نموده و نیز عقربه آنالوگ دور سنج و ارقام آن نیز رنگ خود را زیر اشعه های بی رحم فرابنفش خورشید نیز نبازند

    لاستیک ها :

    لاستیک های این ابر موتور از نوع تیوبلس بوده و دارای کیفیت و پهنای بسیار مطلوبی بوده و خیال شمارو کاملا آسوده میسازند . ضمنا رینگ های پالس 220 اسپرت از نوع آلومینیومی بوده و مقاومت و جذابیت این موتور سیکلت را دو چندان می کنند


    لامپ عقب پالس 220 همانند سایر پولسار های خانواده ال ای دی پله ای بوده و به طور بسیار سریع و واضح بلافاصله بعد از اقدام به ترمز گیری اقدام به روشن شدن نموده و بلافاصله بعد از رها نمودن ترمز نیز یکدست خاموش میشوند و از این بابت شبیه سایر اعضای خانواده اش در رده پولسار های جدید است .

    پالس 220 فاقد هندل بوده و در واقع باجاج با تولید این موتور سیکلت بدون هندل به نوعی پایان عمر استفاده از هندل جهت روشن شدن موتور سیکلت ها را کلید زده و به جای آن از استارتر های با کیفیت برقی که جایگزین بسیار مناسب و مدرنی محسوب میشود استفاده نموده است





    پالس 220 همچنین فاقد قسمت خاصی در روی خود به نام ساسات است و به جای آن از سیستمی بهره میبرد که به نام ساسات خودکار ( Auto - choke ) شناخته میشود و بلافاصله بعد از روشن شدن موتور سیکلت به طور اتومات شروع به کار کرده و به مدت لازم دور موتور ((بدون آنکه دستگیره گاز را بچرخانیم ))را بالا میبرد تا باعث هر چه بهتر کار کردن موتور (( گرم کردن )) جهت شروع حرکت شود


    آینه های جانبی پالس 220 نیز همانند موتورهای سوپر اسپرت تعبیه شده و با طراحی خاص خود مقاومت ناچیزی در مقابل جریان هوا داشته و به خوبی انجام وظیفه میکنند بدون آنکه در سرعت های بالا (( بالای 120 )) کارایی لازم خود را از دست بدهند


    تاریخچه ورود و حدود قیمت :

    تقاضا برای این موتور سیکلت استاندارد جهانی که مورد تایید کاوازاکی ژاپن و اتحادیه استاندارد اروپا شده در بدو ورود به کشورمون به حدی بود که موجب شگفتی شرکت وارد کننده شده بود چراکه تقریبا تقاضای هر موتور - سوار حرفه ای ای که خصوصیات این موتور رو میدونست و نیز حتی افرادی که به صرف شناخت محصولات باجاج منتظر ورود این موتور سیکلت به ایران عزیزمون بودند به حدی بود که اولین محموله ای که از کارخانه وارد نمایندگی در تهران شد و حامل حداقل 20 عدد بود در اوایل فروردین 89 ظرف مدت 30 دقیقه کاملا فروخته شد !!
    اما با گذشت زمان هم اکنون از بازار عرضه قابل قبولی برخوردار گشته و با رشد تدریجی قیمت هم اکنون با حدود قیمت 2 میلیون و 800 هزار تومان عرضه میشود که به نظر من برای موتوری با این همه ویژگی تقریبا متعادل است

    بخریم یا نخریم ؟
    نهایتا این موتور وارد شده است و از نظر من برای افرادی که دانشجو مثل خودم هستند یا دوست دارن موتوری زیبا داشته باشن که حالا حالا ها باهاش لذت کیفیت رو تجربه کنن نظیر جوانانی که آشنایی مقدماتی با طرز راندن موتور سیکلت های فلاپ ثابتی نظیر پالس 220 رو دارند کاملا توصیه میشه که فعلا در 3 رنگ مشکی آبی و قرمز عرضه میشود و اخیرا رنگ طوسی نیز به این مجموعه اضافه شده
    و اما برای بازاری ها و کسایی که صبح میخوان باش برن سره کار
    باید بگم موتور خوبیه ولی چون کمی ابعاد بزرگ تری داره شخصا پیشنهاد میدم اگه براتون این ابعاد مسیله ای نداره حتما تهیه اش کنین

    فقط خواهشا یادتون باشه که همیشه کلاه ایمنی را روی سر خودتون و ترکتون داشته باشین نه فقط برای این موتور بلکه هر موتوری که دارین یا میخواهید بخرید کلاه ایمنی رو فراموش نکنید





    کلاه همیشه جزیی از شخصیت یک موتور سوار فرهیخته محسوب میشود که هم به خودش هم به جامعه و قوانین احترام میزاره .
    و جامعه هم برای این فرد ارزش قایل است

    موفق باشید
    تا پست بعد


    یا علی



    آخه همون طور که میدونید تعطیلات خاصی پیش رو نداریم و از اون طرفم از اونجایی که الان ترم ما قبل پایان رو دارم تو دانشگاه میگذرونم حجم مطالب و سختی اون ها چند برابر شده و متاسفانه همین ها باعث شده تا دیگه فعلا نتونم مثل سابق به شما دوستان گلم خدمت کنم

    اما در هر صورت تمام سعیمو میکنم تا در اولین فرصت به اینجا یه ت**** بدم اما شاید تو این به ماه نشه

    دلم برا همتون تنگ شده ....

    فعلا همین ...... هدفم از این پست این بود که دلیل تاخیر طولانی اینبارمو خدمتتون عرض کنم و امیدوارم هر چه زودتر این ترم هم به پایان برسه تا بازم بتونم وقت بیشتری رو برای شما سرمایه های اصلی وبلاگم اختصاص برم

    پس تا پست بعد

    یا علی





    بالاخره امروز روز موعود است و همون طور كه قول داده بودم با پستي جديد برگشتم . قبل از هر چيز بگم كه اين پست يكي از پر زحمت ترين پست هاي من بوده و سعي شده با اديت و اصلاح تصاوير ضمن كاهش حجم اونها بر جذابيتشون هم افزوده بشه تا بدين شكل از اون دسته دوستان و سرمايه هاي اصلي وبلاگ من كه باعث دلگرمي من ميشوند و تعدادشون هم كم نيست تشكر بشه و اميدوارم اين روند تا آخر ادامه داشته باشه

    خب ...... ميرم سره اصل مطلب :



    پست اين بار من راجع به موتور سيكلتي از خانواده تريل با نام ( روان 200 دي ام ) است كه البته بصورت كارخونه اي با برچسب هاي گمراه كننده سوزوكي كه تقريبا همه جاي موتور چسبونده اشتباه گرفته ميشه ولي اگه دقت كنيد درخواهيد يافت مارك كارخانه ي سازندش بالاي مارك سوزوكي از سمت فلاپ عقب چپ موتور به سختي قابل تشخيص است .

    از هر چه بگذريم با وجود اين كه من ميونه ي خوبي با موتورهاي تريل و آف-رود ندارم اما با ديدن ظاهر اين موتور كمي نظرم عوض شد مخصوصا رنگ سفيدش كه جدا زيباست و از دور مثل صدفي زيبا ديده ميشه . اما چه بسا همين ظاهر دلرباش همه چيش باشه و كارايي خيلي خوبي نداشته باشه . اما فعلا چيزي نميتوان از كاراييش گفت و بايد منتظر ماند و ديد اين موتور در عمل چه كارايي اي از خود بروز خواهد داد اونوقت ميشه گفت كه آيا موتور ايده آلي هست يا كه خير . ولي فعلا ظاهر موتور با وجود استفاده كم ازفلاپ از ديد من بسيار زيباست .


    روان تريل 200 داراي زين كشيده اي و مناسبي بوده كه تقريبا تا وسطاي باك بنزين 14 ليتريش امتداد يافته است و شايد بشه 3 تركه هم به راحتي روش نشست بدون اين كه به كسي فشار زيادي وارد بشه هرچند اين كار بسيار خطرناكه و من فقط از باب مثال اينو ميگم در هر صورت از نظر زين وضعيت مطلوبي داره


    و اما كنسول :

    كنسول اين موتور طراحي بديعي بخود گرفته است طوري كه با كمي دقت متوجه شباهت ظاهر كلي آن با عينك غواصي ميشويم !



    در دو طرف كنسول صفحه هاي مربوط به دور سنج و كيلومتر سنج ديده ميشه كه خيلي كوچيك اند ولي با اين وجود قابل رويت هستند و مابين اونها ساير چراغ هاي هشداري مثل فلاشرها و نور بالا قابل ديدن است .




    روان 200 سي سي در ام داراي استارت برقي و دزدگير بوده كه از اين نظر هم مناسب است ضمن اينكه از لحاظ دكمه هاي روي جا دستي هاي فرمان كامل بوده و حتي داراي لامپ (pass) بوده كه براي هشدار به وسيله نقليه جلويي بوسيله نور بالاست كه پشت دسته فرمان سمت چپ قرار دارد .




    انجين :

    انجين روان داراي حجم واقعي 199 سي سي بوده كه جدا عالي و صادقانه است . دليل اين كه ميگم صادقانه اينه كه بعضي از موتورهاي 200 سي سي بضاهر روشون زده 200 سي سي ولي وقتي حجمشونو از روي خود انجين ميخونيم ميبينيم كه بسيار كمتر از 200 سي سي بوده ( مثلا 189 سي سي ) ولي روش زده 200 سي سي ! حالا اسم نميبرم . در هر صورت داراي 199 سي سي حجم واقعي و همچنين داراي 2 سوپاپ است و علاوه بر اين ها داراي حفاظ فلزي زير رانجيني هم بوده كه از آن در مقابل صدمات صيانت مي كند . استارت برقي هم از همين جا قابل مشاهده است .



    لامپ جلوي روان بسيار كوچك و در حد تزييني است . و نميشه توقع زيادي ازش داشت ولي تا حدودي مسيرتونو روشن مي سازه ولي نه خيلي . فلاشرهاي كوچكشم به شكل زيبايي طراحي شده كه در بسيار ضربه پذير اند ولي ميشه روشن خاموش شدنشان رو بوضوح ملاحظه كرد .



    روان تريل 200 از بدو ورود با 3 رنگ زرد / سفيد / و قرمز وارد بازار شده تا شايد در آينده با رنگ هاي بيشتري عرضه بشه ولي به نظر من هيچ رنگيش زيبايي سفيدشرو نميتونه داشته باشه ...


    اگزوز موتور در سمت راست موتور بصورت تكي خودنمايي مي كند كه داراي صداي جالبي هم هست . البته براي موتور-سوار ش نه براي ملت بيچاره !!


    ترمز ها :

    سيستم ترمز هاي روان ديسكي است كه مناسب است بدين صورت كه چه جلو چه عقب تك ديسكه بوده كه به تر تيب در سمت چپ و راست تاير هاي مربوط خود نمايي ميكنند . ظاهر ديسك شون هم طرحي جديده كه بر زيبايي موتور مي افزايد .
    سيستم تعليق هم در حد مطلوبي است و بخوبي توانسته آبروي تريل بودن اين موتورو كه همه ي ابهتش رو بهمين قسمت وابسته ميدونه بخره !


    در يك كلام :

    موتور تريل خوبي است . داراي ظاهر دلربايي است .ولي هرگز مناسب جاده نيست و فقط استفاده از اون تو جاهايي كه مخصوصش است توصيه ميشه . نه وسط اوتوبان و جاده !
    ترمز هاي خوب / استارت برقي به همراه هندل پايي / مصرف سوخت متعادل / قابليت تعويض تاير و استفاده از تاير هاي مرغوب تر / و حجم مناسب انجين اون از مزاياي اين موتور حساب ميشه .
    مجموعا مناسب افرادي است كه همي به اين تيپ موتورا علاقه دارند هم دوست دارن موتورشون ظاهري زيبا داشته باشه




  2. کاربر مقابل از JACK عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    moty_balooch (01-03-2013)

  3. #2

    پیش فرض پاسخ : انواع موتور سیکلت

    سلام.من پالس ۲۲۰ داشتم.یه سفر به تبریز از جاده قدیم رفتم.از زنجان تا تبریز میانگین سرعتم ۱۴۰ تا بود البته خوابیده بودم رو باک و پاهامو برای آیرودینامیک بهتر رو جا پاییه عقب گذاشته بودم.من تا ۱۶۷ تا هم در تهران تو اتوبان پر کردم.انجینه این موتورا عالیه.اابته روغن کسترول مگنتی میریختم و زود عوض میکردم تقریبا هر دو هزار تا.خوبیه این روغن اینکه وقتی با ریموت روشن میکردم با تک استارت تو سرما هم روشن میشد.روغن دیگه ریختم اما اینطور نبود. میخوام بازم بخرم.اگه به جز دستکاریه اگزوز راهی برای تقویت موتور میدونین بگین بی زحمت.یا علی

    یه مطلب دیگه.زیر چراغ جلو جا پلاک هست که بعضی وقتا تو چاله های تپله تهران امکان داشت رو گلگیر ضربه بزنه .بهتره که اونو باز کنید.من باز کردم.
    ویرایش توسط [email protected] : 11-11-2014 در ساعت 08:19

  4. #3

    • Offline
    • کلنل وشو کار

    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    821
    تشکر
    1
    تشکر شده 111 بار در 84 ارسال

    پیش فرض پاسخ : انواع موتور سیکلت

    heeeeeeyyyyy javoniiiiiiiiiiiiiiii yadet bekheeeyyyyyyrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید
    ور نه سنگ مزارش اب پاشیدن را چه سود

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزش جامع مکانیک خودرو به زبان ساده
    توسط Flower در انجمن دانستنی های حرفه ای اتومبیل
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: 05-14-2010, 17:50
  2. تاریخچه موتور سیکلت
    توسط Flower در انجمن موتورسیکلت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-21-2010, 19:59
  3. استثنایی ترین موتور سیکلت جهان
    توسط salar در انجمن موتورسیکلت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-05-2010, 15:06
  4. موتور جستجو چگونه کار می کند؟
    توسط salar در انجمن انواع موتور های جست و جو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 02-19-2010, 02:57
  5. سريعترين موتور سيكلت جهان
    توسط salar در انجمن موتورسیکلت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-30-2010, 16:57

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •